четверг, 17 октября 2013 г.

Тема: Автоматизація звука «Ш» в реченнях
Мета: Розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику пальців, фонематичне сприйняття, логічне мислення, творчу уяву, пам'ять використовуючи ейдетичні прийоми  Артюховича . Збагачувати й уточнювати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами; стимулювати мовленнєву активність. Вчити дітей правильно вимовляти звук «Ш» в реченнях. Виховувати інтерес до мови,любов до природи,  вміння швидко, самостійно виконувати ігрові завдання.
Обладнання: посібник, символи – звуки, лісова галявина, посібник «Будинок для звуків»
Хід заняття
Діти заходять до зали.
І. Організаційний момент
Логопед: Подивіться на наших гостей, привітайтеся, адже ми зустріли тут добрих друзів. Тож давайте створимо собі гарний настрій
Психогімнастика  «Привітання»
Мета: зняття мовного негативізму дітей – логопатів під час зустрічі з незнайомими.
Діти і логопед
Я всміхаюсь сонечку:
-    Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці –
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
-    Лийся, мов з відра!
Ми всміхнемось друзям,
Зичимо їм добра
ІІ.-Діти, у мене для вас є приємний сюрприз. Ось він (показує на будинок, який стоїть на столі. Але будиночок цей не простий, це будиночок для звуків. Подивіться , будь ласка, дуже уважно на наш будиночок. І скажіть на що він схожий ? Давайте ми пригадаємо назви частин артикуляційного апарату (орієнтовні відповіді дітей).
Ми всі з вами знаємо , що за допомогою органів мовлення ми можемо промовляти різні звуки.
ІІІ. Артикуляційна гімнастика
Язик – чарівник
Знаємо, що наш язик — дивовижний чарівник.
 Все, що ми захочемо, зробить він охоче!
 Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку.
 Гостру голочку язик вже давно робити звик.
 Побажаєм, стане чашкою, зовсім це йому не важко. 
День і ніч ні на хвилину не спиняється годинник.
 Зробимо язичком ось так: тік-так, тік-так. 
Серед лісу, на горбочку, гарні виросли грибочки, 
А найкращий — боровик, з ним знайомий наш язик. 
Карлсон прилетів і зранку з'їв варення цілу банку.
 Він злизав його ось так. В нього пречудовий смак! 
Наш язик-чарівник показав усе, що міг,
 Повернувся до хатинки, час настав для відпочинку.
ІV.  Діти, а ви знаєте, що все на світі має свій голос, свою пісеньку, тільки треба вміти її почути? Давайте з вами пригадаємо пісеньку вітру.
-    Ш – ш - ш
-    А як ви вважаєте, чи можна пісеньку намалювати? (Діти відповідають).
-    Ось вона, погляньте (На дошці виставляємо символ-звук «ш»). Це пісенька вітру. Зараз ми її разом  заспіваємо: «ш-ш-ш»
(Діти виконують  завдання).
V . Д/г «Будиночок для звуків
- Діти,  сьогодні ми з вами будемо складати будиночок для звука «ш»
Подивіться, будь ласка, в дзеркало і скажіть при вимові звука «ш»,в якому положенні у вас губи, зуби, язичок, дзвінкий чи глухий звук, дихання тепле або холодне, звук приголосний чи голосний.
-    VІ  А зараз я вас хочу запросити до осіннього лісу. 
-    .Підкажіть мені, будь ласка, й покажіть : хто що робить? (Логопед називає когось або щось, а діти називають відповідну дію та імітують її). Зайчик … (стрибає), метелик …. (літає), лисичка …(              ), ведмідь……..   (             ) а наші діти … (усміхаються). 
VІІ  . Дидактична гра
-    «Хто де живе»
-    Діти йдуть до ширми, на якій змальоване житло звірів: нора, барліг, лігво, дупло, кущ.
-    Логопед. Допоможіть тваринам і їх дитинчатам знайти своє житло.
-    Діти. Це біляче дупло. Там живе білка з бельчатами. І так далі
VІІІ. Під тихе звучання спокійної музики (у запису) діти сідають на килимок.
-    Робимо так: піднімаємо долоні догори, заплющуємо очі й уявляємо сонечко – велике, яскраве, тепле – тепле. Сонце посилає нам своє проміння прямісінько в наші долоньки. Вони теплішають, теплішають, збирають у собі лагідні промінці… А тепер переносимо до обличчя й усю енергію, всю силу, що дало нам сонечко, спрямовуємо на лоб, очі, ніс, рот, вуха. (Діти роблять точковий масаж обличчя, логопед допомагає).
-    Вмикаємо кнопочки на лобі, щоб краще думалося; біля носика, щоб вільніше дихалося; біля вух, щоб вони краще чули; біля очей, щоб вони краще бачили; біля рота, щоб він краще звуки вимовляв.
І X . Гра з м’ячем «Назви дитинчат тварин і птахів»
Прошу всіх у коло встати
Починаймо у гру грати
Швидко слово добирайте,
Діток мами називайте.
У шпака-шпаченя.
У їжака-їжаченя.
У жаби-жабеня.
У моржа-морженя.
У мишки-мишеня.
У кішки-кошеня.
X.  Пальчикова гімнастика
Діти подивіться , що не має у сонечка? (Відповіді дітей)
Завдання дуже цікаве: вам необхідно причепити промінчики, але не просто. Біля кожного малюнка ви прищеплюєте промінчик з літерою «ш» або «ж», якщо в назві малюнка є та чи інша літера.(діти виконують завдання)
Молодці гарно справились з цим завданням
XІ .  Фізкультхвилинка
«Допитлива Варвара»
Мета: розслаблення м’язів шиї
Діти сидять на стільцях. 
Логопед: Жила дівчина Варвара. Вона була дуже допитлива і весь час роздивлялась навкруги. Давайте і ми подивимось ліворуч, якомога  далі, потім – праворуч. Дихаємо легко. Робіть рухи головою відповідно до тексту.
А допитлива Варвара
І наліво, і направо
Роздивляється, навкруги,
Де її найкращий друг?
Дивиться Варвара вгору,
Де пташки у ранню пору,
Подивилась потім вниз,
Де мурашка тягне хмиз.
Вперед потім подивилась
Дуже Варя притомилась.
XІІ . Гра «Так чи ні?
Дайте відповідь мені,
Так кажу я , а чи ні.
Носить  яблука їжак? (так)
В зайця голки на спині? (ні)
Розквітає в морі мак? (ні)
Рак ховається на дні? (так)
Квіти квітнуть навесні? (так)
Мешкає в шпаківні шпак? (так)
Діти в нас завжди сумні? (ні)
-    Молодці, ви чудово впоралися із цим «хитрим» завданням, бо були уважні.
 X ІІІ. Гра «Добери слово-ознаку»
Логопед загадує загадки
Стоять у лізі сестрички
Золотенькі очі, білі вії (ромашка)
Діти , яка ромашка? (пахуча, лісова, жовта, квітуча)
Сидить дівчина в темниці, а коса на вулиці (петрушка)
Петрушка , яка? (зелена, запашна, корисна)
Маленька, сіра,
А хвостик , як шило   (Миша)
XІV. Мовне дихання 
XV. Підсумок заняття

2 комментария:

  1. Casino Site - Live Dealer - Lucky Club
    The Lucky Club Casino site is a luckyclub top-quality Live Dealer online gambling platform. Find out more about the experience, sign-up and get bonuses! LuckyClub

    ОтветитьУдалить
  2. How to Find a Casino - DRMCD
    The casino is the 익산 출장안마 official name of the brand. 구리 출장샵 The casino is operated by Harrah's 시흥 출장샵 Las 포항 출장샵 Vegas. The casino 익산 출장샵 is part of Harrah's Travel

    ОтветитьУдалить